Friday, December 10, 2010

bersyukurlah...


Hai orang-orang yang beriman! Makanlah di antara rezeki

yang baik yang kami berikan kepadamu.

Dan bersyukurlah kepada Allah jika memang hanya dia

saja yang kamu sembah..(Al-Baqarah: 172)


kadang2...kita xpernah puas dengan pe yg kita dapat...

sepatutnya...sebagai org yg berakal panjang dan bijak....

kita seharusnya...sangat bersyukur dengan pe yg kita nikmati sekarang ni...

di luar sana...ade yg kebuluran...ketidakcukupan pakaian, tempat tinggal,

kasih sayang, dan lain2...oleh itu,,,bersederhanalah kita...

nape kite di negara yg serba sempurna ni tidak pernah rase bersyukur???????


Setiap kedip mataku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang melihat, tetapi buta.

Setiap tarikan napasku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang mencium, tetapi tidak mampu membau.

Setiap suara yang kudengar Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang mendengar, tetapi tuli.

Setiap desir angin yang kurasa Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang merasa, tetapi kebal.

Setiap degub dan detak jantungku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang hidup, tetapi mati.

Akhirnya Ya Allah,
Jangan Kau cabut rasa syukurku ini dari hatiku,
Yang dapat membuatku buta, bebal, tuli dan mati.

created by: Mr.Cho Fandi

No comments:

Post a Comment

Search This Blog