Loading...

Wednesday, April 27, 2011

Hari ni tibe2 rase nak memblogger..ngeeeeeeeeeeeeeeeeee

xtaw lah pe yg sy rase..ke jiwa ni memang sensitif orangnya....huhuhuu


asyik tersentuh je jiwa ni...aishhhh....

org tegur cikit nk terase...tgur ckit..nk majuk....

ade sesape taw care nak elakkn perasaan ni ek??

Thursday, April 21, 2011

Salah ke bercinta tu???


kadang2 rase diri ni kerdil sangat kat dunia ni....

entah lah..xtaw nak tulis cmne..(T_T)

sedihhhhhh sangat....nape lah si dia wat cmni...

kite just nk jumpe dia je..tapi seribu alasan yg diberikan...

ape salah sy...sy de wt dia terasa ke..ade wt dia marah ke...=(

kalau si dia ada bace blog ni..sy mintak maaf..kalau selama perkenalan kite ni...

saya ade wat hati awk tersinggung..mrh...benci dengan sikap kita ni..maafkan kite ea.

sy memang xsedar kalau sy wat awk terase...maybe word sy kasar ke..sy mintak maaf sangat2....

saya just syg kt awk..tu je... (T_T) (T_T) (T_T)

Wednesday, April 20, 2011

dunia2....

kadang2 rase diri xdihargai oleh masyarakat sekeliling...

iye..kite taw lah xpandai mcm yg lain..

at least jgn lah pndang rendah..tu je....

xkisah lah org nk ckp pe..aku tetap aku....

(T_T) sodihhhhh lak aiiii......

Monday, April 4, 2011

Menangis kerana Allah..tidak masuk neraka...

Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Bahawa tidak akan masuk neraka orang menangis kerana takut kepada Allah sehingga ada air susu kembali ke tempat asalnya."
Dalam sebuah kitab Daqa'iqul Akhbar menerangkan bahawa akan didatangkan seorang hamba pada hari kiamat nanti, dan sangat beratlah timbangan kejahatannya, dan telah diperintahkan untuk dimasukkan ke dalam neraka.
Maka salah satu daripada rambut-rambut matanya berkata, "Wahai Tuhanku, Rasul Engkau Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda, sesiapa yang menangis kerana takut kepada Allah S.W.T, maka Allah mengharamkan matanya itu ke neraka dan sesungguhnya aku menangis kerana amat takut kepada-Mu."

Akhirnya Allah S.W.T mengampuni hamba itu dan menyelamatkannya dari api neraka dengan berkat sehelai rambut yang pernah menangis kerana takut kepada Allah S.W.T. Malaikat Jibril A.S mengumumkan, telah selamat Fulan bin Fulan sebab sehelai rambut."
Dalam sebuah kitab lain, Bidayatul-Hidayah, diceritakan bahawa pada hari kiamat nanti, akan didatangkan neraka jahanam dengan mengeluarkan suaranya, suara nyalaan api yang sangat menggerunkan, semua umat menjadi berlutut kerana kesusahan menghadapinya. Allah S.W.T berfirman yang bermaksud, "Kamu lihat (pada hari itu) setiap umat berlutut (yakni merangkak pada lututnya). Tiap-tiap umat diseru kepada buku amalannya. (Dikatakan kepadanya) Pada hari ini kamu dibalasi menurut apa-apa yang telah kau kerjakan." (Surah al-Jatsiyah ayat 28)

Sebaik sahaja mereka menghampiri neraka, mereka mendengar kegeraman api neraka dengan nyalaan apinya, dan diterangkan dalam kitab tersebut bahawa suara nyalaan api neraka itu dapat didengar sejauh 500 tahun perjalanan. Pada waktu itu, akan berkata setiap orang hingga Nabi-nabi dengan ucapan, "Diriku, diriku (selamatkanlah diriku Ya Allah) kecuali hanya seorang nabi sahaja yang akan berkata, "Umatku, umatku."
Beliau ialah junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W. Pada masa itu akan keluarlah api neraka jahim seperti gunung-gunung, umat Nabi Muhammad berusaha menghalanginya dengan berkata, "Wahai api! Demi hak orang-orang yang solat, demi hak orang-orang yang ahli sedekah, demi hak orang-orang yang khusyuk, demi hak orang-orang yang berpuasa, supaya engkau kembali."

Walaupun dikata demikian, api neraka itu tetap tidak mahu kembali, lalu malaikat Jibril berkata, "Sesungguhnya api neraka itu menuju kepada umat Muhammad S.A.W"
Kemudian Jibril membawa semangkuk air dan Rasulullah meraihnya. Berkata Jibril A.S. "Wahai Rasulullah, ambillah air ini dan siramkanlah kepadanya." Lalu Baginda mengambil dan menyiramkannya pada api itu, maka padamlah api itu.
Setelah itu Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada Jibril A.S. "Wahai Jibril, Apakah air itu?" Maka Jibril berkata, "Itulah air mata orang derhaka di kalangan umatmu yang menangis kerana takut kepada Allah S.W.T. Sekarang aku diperintahkan untuk memberikannya kepadamu agar engkau menyiramkan pada api itu." Maka padamlah api itu dengan izin Allah S.W.T.

Telah bersabda Rasulullah S.A.W, " Ya Allah anugerahilah kepada kami dua buah mata yang menangis kerana takut kepada-Mu, sebelum tidak ditemunya air mata."

Untuk renungan bersama.

kredit to koffinkenser

Daily Calendar

Search This Blog