Loading...

Tuesday, December 14, 2010

mulut pasar....


kite xley lah nak cite keburukan org depan khayalak ramai....

ne ley camtu...tu ngumpat namenye...

ntah pe2...de gk org cmtu ekh...

kot nk crite ke pe...tegur secara berhemah..kan itu lebih baik....

semoga hari ini lebih baik daripada semalam....

jadikan ia sebagai pengajaran hidup...

peace no war!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, December 11, 2010

Sabar je lah taw....



nape lah pe yg aq buat...de je yg xpuas hati...sangat tidak faham....
aq xpenah kaco sape2 pun..so nape nak kaco hidup aq,,,ngekkk tol.....
tolong lah jgn jage tepi kain org...kain sendiri pun tersendeng2...nk sibuk2...
g men jauh2...

Friday, December 10, 2010

bersyukurlah...


Hai orang-orang yang beriman! Makanlah di antara rezeki

yang baik yang kami berikan kepadamu.

Dan bersyukurlah kepada Allah jika memang hanya dia

saja yang kamu sembah..(Al-Baqarah: 172)


kadang2...kita xpernah puas dengan pe yg kita dapat...

sepatutnya...sebagai org yg berakal panjang dan bijak....

kita seharusnya...sangat bersyukur dengan pe yg kita nikmati sekarang ni...

di luar sana...ade yg kebuluran...ketidakcukupan pakaian, tempat tinggal,

kasih sayang, dan lain2...oleh itu,,,bersederhanalah kita...

nape kite di negara yg serba sempurna ni tidak pernah rase bersyukur???????


Setiap kedip mataku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang melihat, tetapi buta.

Setiap tarikan napasku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang mencium, tetapi tidak mampu membau.

Setiap suara yang kudengar Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang mendengar, tetapi tuli.

Setiap desir angin yang kurasa Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang merasa, tetapi kebal.

Setiap degub dan detak jantungku Ya Allah,
Aku bersyukur atas nikmat ini.
Banyak orang hidup, tetapi mati.

Akhirnya Ya Allah,
Jangan Kau cabut rasa syukurku ini dari hatiku,
Yang dapat membuatku buta, bebal, tuli dan mati.

created by: Mr.Cho Fandi

senyum..itu indah..



senyum lah..senyum lah..ahai cek mek molek...

bak kate org...senyum itu indah...senyum itu sedekah...

tapi kan..pelik...nape susah sangat manusia sekarang nak sedekah kan

senyuman yg indah itu....ermmmmm xsusah pun nak senyum...

macam mane pun kite xsuke org tu dlm kehidupan kita..kita kene juge senyum...taw..

ini untuk mengeratkan perhubungan....xdose pun senyum tu taw....

so jom ramai2 kita senyum jom....xbaik taw sombong2...so


senyum..xperlu kata apa2....senyum...xperlu kata apa2.....senyum (^_^)

Daily Calendar

Search This Blog